L'estudi de viabilitat per fer pedalable els Túnels de Vallvidrera es prorroga

La plataforma BikeVidrera lamenta que l'estudi no estarà acabat, com a mínim, fins al juny de 2025


Temes relacionats

13 multes de 200 euros als ciclistes que van participar en una manifestació als Túnels de Vallvidrera ( 5/jul/23)

Bikevidrera celebra que s'estudiï la viabilitat de fer pedalables les galeries dels Túnels de Vallvidrera (12/gen/23)


  • Comparteix:

Imatge del túnel de serveis dels Túnels de Vallvidrera / Foto: BikeVidrera

Imatge del túnel de serveis dels Túnels de Vallvidrera / Foto: BikeVidrera

La plataforma ciutadana BikeVidrera lamenta el retard en la redacció de l'estudi de viabilitat per fer pedalable el túnel de serveis paral·lel al traçat dels Túnels de Vallvidrera per part del departament de Territori. Segons ha explicat a Cugat Mèdia el membre del col·lectiu Marc Beltran, després de set mesos de redacció del projecte, des de la Generalitat els han informat que l'estudi es prorrogarà 11 mesos més, de manera que no estarà enllestit, com a mínim, fins al juny de 2025.

Beltran considera que la redacció del projecte és urgent, donada "la situació d'emergència climàtica i l'acord que tenim tots en la reducció de l'ús del cotxe". "Portem sis anys treballant en això i aquesta pròrroga ens sembla inadmissible", ha afegit.

Sis anys de lluita

Dos anys després de començar les seves reivindicacions, la plataforma ciutadana BikeVidrera va presentar als pressupostos participatius de Barcelona de 2020 un projecte per fer pedalables els Túnels de Vallvidrera. La proposta consistia a aprofitar el vial de serveis dels Túnels de Vallvidrera, que ara mateix està tapiat a la banda de Sarrià, però té sortida a les Planes, per connectar ràpidament els dos costats de la serra, escurçant considerablement el trajecte entre Barcelona i Sant Cugat en bicicleta.

Segons la plataforma, amb aquest projecte, els 45 minuts que actualment es triguen a travessar Collserola per la Rabassada amb bicicleta, es podrien reduir a 14. Més concretament, BikeVidrera assegura que els 75 minuts que dura actualment el trajecte en bicicleta des de Sant Cugat a Barcelona es veurien reduïts a 25.

Després de moltes accions reivindicatives i de "picar molta pedra", segons ha explicat Beltran, el govern de la Generalitat es va comprometre, a finals de 2022, a realitzar aquest estudi de viablitat, pressupostat amb 60.000 euros, per determinar si el projecte seria factible o no.

Beltran també ha explicat que, després de quatre anys, enguany no duran a terme l'acció reivindicativa de tallar els Túnels de Vallvidrera i recorre'ls en bicicleta d'anada i tornada. Després de les multes valorades en 2.600 euros que els van posar l'any passat, des de la plataforma van decidir demanar permís per reivindicar-se i la resposta per part d'Interior ha estat negativa.


Marc Beltran

L'estudi de viabilitat, ens situa al juny de 2025. Portem sis anys treballant i no creiem que això sigui admissible



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.